Sunday, 18 December 2011

JAGALAH STATUS ANDA SEBAGAI USTAZAH !!!

assalamualaikum wbt.. alhamdulillah,ana bersyukur kepada Allah swt kerana diberi kesempatan oleh Allah swt untuk memperbaiki kelemahan diri,memberi peluang untuk sentiasa bertaubat kepadaNya,diberi nafas untuk mencurahkan bakti kepada Islam. Insyaallah,kheir.. ary yang baik ni, ana nk tulis sikit pasal ustazah..

USTAZAH?? kenapa dengan USTAZAH?? apa yang antum antunna faham dengan ustazah ni?? ok,bg ana la kan, bila na dengar je pktaan USTAZAH ni,ana bayangkan ustazah ni, dia alim dalam ilmu agama,alim dalam akhlaknya,alim dalam ibadahnya dan alim dengan semuanya. ustazah yang ana bayangkan ni, sentiasa menjaga hati orang sekeliling dia,mengambil berat,bertanggugnjawab,sentiasa berusaha unutk memahami orang lain.

ala.. ingat semua ustazah tu perfect ke???   ana akan jawab persoalan ni.. yea,semua manusia ni mana ada yang perfect hnya Allah Azza wajala je yg perfect,sempurna dari segala aspek,Allah x boleh disamakan dengan makhluknya.. makhluk Allah x penah ada yang sempurna. berbalik pada ustazah tadi.. x semua ustazah ada sikap dan ciri2 mcm ni, ustazah2 ni bukanlah yang terbaik tapi kenalah berusaha untuk menjadi yang terbaik..


ni cerita betul,bukan niat nak mengaibkan tapi sebagai salah satu pengajaran untuk kita.. ala sorang ustazah ni.. ana x nk nyatakan nama dia.. ustazah jaqaf,agak kaya la.. dia bukak nursery and tadika.. pastu dia n zauj dia ada restoran nasi arab.. banyak jugakla pniagaan yang diorang buat.. dia ada 2 cawangan taska/tadika.. 1satu kat sg petani and 1 lg kat laguna.. laguna ni taska baru la.. nak dijadikan cerita, ustazah ni memang langsung xjaga kebajikan pekerja.. apa yang dia tau, maki hamun je.. bila bercakap langsung dia x pkir perasaan orang.. huhu.. kata2 dia memg agak sentaapla.. pastu dia xadil lyan pekerja.. oleh kerana laguna ni taska baru, dia memeng x bpa nk lyan la pekerja kat taska baru ni.. dia lebihkan taska sg petani.. huhu..pastu,gaji plak?? ermmm x payah cakap la.. memg x adil.. huhu.. mals nak cter.. nak tutup buku dia dah.. nak tau ap jadi?? profit dia bnyak. tp bila dia belnaja duit tu, entah ke mana hilangnya duit cepat hilang.. huhu.. x nampak ke mana alirnya duit tu.. pastu dia nk g haji pon x dpt2 g lagi.. dah ba kali kena tangguh.. ermm.. Allah ni, kalo dia nak tunjuk, x payah tunggu akhirat.. kat dunia pun dia boleh tunjuk.. satu pesanan dari ana,, yang buruk jadikan smepadan yang baik jadikan teladan.. ^_^

wallahua'alam..



No comments:

Post a Comment